Over Jessica

Kortsluiting

In de tijd dat ik communicatieadviseur was bij een grote verzekeraar ging het licht uit. Ik wist geeneens meer hoe ik een ei moest bakken. Kortsluiting; alsof de stekker uit mijn lijf en hoofd ging. Het was blijkbaar de enige manier om mij af te remmen. In de loop der jaren was ik mezelf kwijt geraakt, deed ik niet meer wat ik wilde en zei ik niet meer waar ik voor stond. In juni fietste ik nog een afstand van 300 kilometer. In juli werd ik opgenomen; een zware depressie was de diagnose.

Het etiket
En die diagnose was ik. Niet alleen in mijn hoofd, ook gevoed door de hulpverleners. Het ging er niet meer om wie ik was en wat mijn talenten zijn. Ik was de cliënt met het etiket; familiair belast met een kans op een terugval van 50%. Woorden die waarschijnlijk niet zo bedoeld waren, onbewust gezegd... ze hebben me niet geholpen in mijn herstel.

Wat is er wel
Ik geloof dat mensen met hun unieke pakketje iets moois kunnen neerzetten voor een organisatie of hun omgeving, en uiteraard voor zichzelf. Ook als er sprake is (geweest) van een psychische aandoening. De manier van communiceren vanuit de hulpverlening is daarbij van belang. Met de diensten van MerkVaardig combineer ik mijn ervaringen als cliënt in de psychische gezondheidszorg met mijn vakgebied communicatie.

Van onbewust naar bewust
Ik ben ervan overtuigd dat mensen die in de psychische gezondheidszorg werken dat met hun hart doen. Vaak onbewust wordt er op een manier gecommuniceerd waardoor doelen niet bereikt worden. Cliënten kunnen in de weerstand gaan, het vertrouwen in de hulpverlener is er niet (meer) of cliënten staan hun herstel in de weg. MerkVaardig is de spiegel voor de manier waarop er gecommuniceerd wordt. Met andere woordkeuzes worden betere resultaten geboekt: voor hulpverlener en cliënt.

Meer informatie over mijn werkervaring en opleiding vind je op mijn LinkedIn-profiel.

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren